Pozycjonowanie sklepu to absolutna podstawa, bez której prowadzenie własnej działalności gospodarczej jest nie trudne, a niemożliwe. Proces ten polega na poprawie widoczności witryny w wyszukiwarce Google, która dla wielu firm stanowi podstawowe źródło pozyskiwania nowych klientów. To za jej pomocą można w kilka milisekund przeszukać całą sieć w poszukiwaniu konkretnej stronie, w tym sklepu, portalu, bloga, portfolio czy katalogu. Internauci są jednak wymagający, dlatego nie przeglądają więcej niż około trzech stron wyników, co oznacza, iż jeśli Twoja witryna znajduje się dalej – nie wygeneruje żadnego ruchu. Warto zatem przeprowadzić pozycjonowanie sklepu, dzięki któremu każda strona może pojawić się nawet na pierwszym wyniku w danej frazie kluczowej!
Pozycjonowanie sklepu nie jest proste…
Podstawowym problemem, z którym borykają się przeróżni przedsiębiorcy, jest bardzo wysoki poziom skomplikowania. Pozycjonowanie sklepu to jedno z najtrudniejszych i najbardziej wymagających działań marketingowych, którego prawidłowa realizacja może zająć od kilku tygodni do nawet kilku miesięcy. Fakt ten nie powinien jednak dziwić – proces obejmuje przede wszystkim kilkaset pojedynczych kroków, a każdy z nich ma ogromne znaczenie w kwestii efektywności. Błędne wykonanie nawet jednego może oznaczać katastrofalne skutki, których usunięcie będzie żmudne i nie zawsze możliwe. Część błędów jest dla Google niewielkim sygnałem ostrzegawczym, podczas gdy szczególnie duże przewinienia mogą skutkować…usunięciem witryny z listingu. To ogromny kłopot, który można rozwiązać dopiero założeniem kolejnej witryny.
Jakie rezultaty daje pozycjonowanie sklepu?
Pozycjonowanie sklepu daje mnóstwo pozytywnych efektów, które mogą zupełnie zmienić przyszłość każdej firmy prowadzonej w sieci. Zdecydowanie najważniejsze jest to, że pozycjonowanie znacznie zwiększa popularność danej strony, a tym samym także liczbę klientów, którzy dobrze konwertują. Ponadto internauci bardziej ufają stronom znajdującym się wysoko w rankingu Google i chętniej zostawiają na nich swoje pieniądze. Nie bez znaczenia jest także to, że pozycjonowanie otwiera szereg możliwości w kwestii rozszerzenia asortymentu sklepu o nowe pozycje, gdyż ich wypozycjonowanie będzie dzięki temu znacznie tańsze i bardziej efektywne.
Pozycjonowanie sklepu w praktyce – agencja SEO czy freelancer?
Pozycjonowanie sklepu można zrealizować na dwa sposoby – za pomocą agencji SEO oraz freelancera. Pierwsze rozwiązanie jest znacznie bezpieczniejsze, lecz także nieco droższe. W efekcie otrzymujemy jednak profesjonalne wykonanie zadania, indywidualne podejście, szybką realizację i pełne bezpieczeństwo – z reguły agencje mają za sobą nawet kilkaset przeprowadzonych współprac. W przypadku freelancerów jest zupełnie inaczej. Pozycjonowanie realizuje wówczas jedna osoba, która musi samodzielnie przeprowadzić każdy etap. To duży kłopot, gdyż w praktyce nie ma osób, które mają wystarczająco rozległą wiedzę na każdy temat dotyczący pozycjonowania. Oznacza to, że warto ten proces zlecić wyłącznie specjalistom, którzy zapewniają precyzyjne wykonanie poszczególnych działań oraz ich zgodność z oczekiwaniami.