Zasady SEO copywritingu obejmują kilka podstawowych aspektów, które powinien spełniać tekst na potrzeby pozycjonowania stron www.
Rozróżnia się kilka rodzajów tekstów wspomagających pozycjonowanie
Pierwszy i najprostszy gatunek tekstu, to tak zwany precel. Nazwa wzięła się od angielskiego określenia presell page. Jest to krótki tekst, zwykle nie krótszy niż tysiąc znaków ze spacjami. Żeby mógł spełniać swoje zadania jak należy, musi być zaopatrzony w przynajmniej jedno słowo kluczowe. Słowo, które stanie się kotwicą dla linku prowadzącego do docelowej strony, dla której budowana jest sieć linkowania. Odnośniki służą wzmocnieniu renomy strony linkowanej. Algorytm Google, choć zmienia się często wciąż wspiera strony, które są wspominane na innych stronach poprzez linki przychodzące. Tekst jest umieszczany w katalogu w sekcji odpowiadającej tematycznie treści słowu kluczowemu.
Kolejnym tekstem użytkowym jest tak zwane zaplecze. Tekst jest umieszczany na stronie www, która poprzez zestaw key words łączy się ze stroną docelową. WWW wyposażona jest w komplet atrybutów w pełni użytecznej strony internetowej. Treści zamieszczone są zgodne z tematyką. Oprawa tekstowa nie uchybia gramatyce, ortografii i stylowi.
Kolejny tekst, to typowy artykuł pisany na zamówienie. Temat jest dobrze sprecyzowany. Obszerność tekstu jest znaczna. Artykuł spełnia wszystkie potrzeby poszukujących odpowiedzi na różne pytania użytkowników internetu. Pozostałe wytyczne dotyczące tekstu o objętości nawet dziesięć tysięcy znaków są takie same jak w wypadku dwóch poprzednich rodzajów produkcji seo.
źródło: internetowi.pl – blog o stronach i sklepach internetowych