Search Engine Optimization (SEO) odnosi się do metody używanej do zwiększania pozycji witryny na stronach wyników wyszukiwania (SERP) w witrynach takich jak Google, Yahoo czy Bing. Opracowanie strategii SEO dla Twojej firmy może pomóc przyciągnąć ruch konsumentów do Twojej witryny, a także zwiększyć sprzedaż i przychody. Aby rozpocząć tworzenie strategii SEO, poniżej przedstawiamy trochę informacji pomocnych w zrozumieniu, w jaki sposób wyszukiwarki, takie jak Google, wykorzystują metryki do pozycjonowania bezpłatnych miejsc w witrynach wyszukiwania.
Celem wyszukiwarki jest dostarczanie bezstronnych wyników, które dostarczają poszukiwanych informacji tak szybko i dokładnie, jak to możliwe. W tym celu wyszukiwarki są w stanie zidentyfikować wszystkie istotne informacje online i uszeregować je pod względem jakości i trafności. Istnieją setki czynników, które wpływają na ranking witryn internetowych w wynikach wyszukiwania organicznego. O dziwo, potrafią przeanalizować miliardy danych w zaledwie 0,5 sekundy! Działania podejmowane w celu optymalizacji witryny będą miały bezpośredni wpływ na ranking SEO. Komponenty, takie jak tagi H1, słowa używane w metaopisie Twojej witryny, gęstość treści i słów kluczowych, linki bezpośrednie i linki zwrotne to tylko niektóre z wielu rzeczy, które możesz wykorzystać, aby poprawić swój ranking.
Oto krótki przegląd tych komponentów i ich powiązań z najczęściej używaną wyszukiwarką Google:
Tagi H1
Są to większe nagłówki, których używasz do tytułowania treści. Na przykład H1 tego artykułu będzie zatytułowany „Co to jest SEO i dlaczego jest ważne dla Twojej firmy?”. Ta strona artykułu może pojawić się w wynikach wyszukiwania Google, gdy ktoś wyszukuje słowa kluczowe obecne w tagu H1, takie jak „SEO” i „biznes”. Upewnij się, że tagi H1 są powiązane ze słowami kluczowymi, dla których chcesz się wyświetlać.
Gęstość słów kluczowych
Tyle razy słowo kluczowe wyszukiwane przez odbiorców pojawia się w Twojej witrynie. Pamiętaj, aby wspomnieć o słowach kluczowych nie tylko w tagach H1, ale także w treści. Chociaż chcesz często umieszczać słowa kluczowe, nie przesycaj treści. Pamiętaj, Google rozważy również użycie synonimicznych słów kluczowych.
Opis meta
To jest opis, który podajesz wyszukiwarkom w tagach <meta> HTML. Opis meta, którego używasz w swojej witrynie, powinien również zawierać słowa kluczowe, które mają wyszukiwać docelowi odbiorcy.
Linki stałe
Odnosi się to do stałych linków URL, które są specyficzne dla Twojej witryny. Korzystne jest umieszczenie słów kluczowych w tych linkach bezpośrednich, aby uzyskać wyższą pozycję w Google. Na przykład, jeśli masz witrynę ogrodniczą i chcesz, aby Twoi konsumenci znaleźli słowa kluczowe „produkty do trawników”, optymalnie byłoby, gdybyś miał stronę z permalinkiem, takim jak: https://www.gardening.com/lawn- produkty.
Linki zwrotne
Dzieje się tak, gdy inne witryny internetowe odsyłają do Twojej witryny, podając ich oglądalność wraz z adresem URL witryny. Na przykład, jeśli Forbes wspomina o Twojej firmie w swojej witrynie i umieści link dla swoich czytelników, który prowadzi z powrotem do Twojej witryny, zostanie to uznane za link zwrotny. Im więcej ich masz, tym większe szanse na uzyskanie wyższej pozycji w słowach kluczowych. Jednak źródło twoich linków zwrotnych również odgrywa rolę w rankingu. Google ceni jakość i im większe źródło pochodzi z Twojego linku zwrotnego, tym większe masz szanse na wyższą pozycję w swoich SERPach. Należy pamiętać, że kupowanie linków zwrotnych ze stron internetowych jest uważane za „black hat SEO” i nie jest zalecane.